چقدر در انتخاب میکروفیلتر پمپ باد وسواس به خرج می دهید؟

زمانی که کار انتخاب میکروفیلتر پمپ باد را انجام می دهید باعث عدم ورود بخارآب، ذرات خورنده، باکتری های مختلف و... به داخل کمپرسورها خواهید شد. درواقع زمانی که از میکروفیلتر مناسب استفاده می کنید از خراب شدن دستگاه خود جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر مفید کمپرسور خواهید شد.

مزایای استفاده و انتخاب میکروفیلتر پمپ باد

  • زمانی که می خواهید واحد مراقبت کمپرسور را انتخاب کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که میکروفیلترهای تولید شده با سیستم های مختلفی سازگار می باشند.
  • از دیگر مزایایی که می توان برای میکروفیلتر مطرح کرد این است که می توانید آن ها را برای کمپرسورهای مختلفی مورد استفاده قرار دهید. فرقی نمی کند که کمپرسورها داخلی باشند و یا خارجی.
  • زمانی که انتخاب میکروفیلتر پمپ باد را برای کمپرسور انجام می دهید به راحتی می توانید آن را نصب و یا تعویض نمایید.
  • تفاوتی ندارد که شما از چه روغنی برای کمپرسور خود استفاده می کنید. چراکه میکروفیلتر می تواند با روغن کمپرسورهای مختلفی سازگاری داشته باشد.
  • از دیگر ویژگی هایی که می توان در مورد انتخاب فیلتراسیون پمپ باد به آن اشاره کرد این است که میکروفیلتر می تواند ذراتی تا ۳ ppm را جذب نماید.
  • زمانی که از میکروفیلتری  با کیفیتی بالا استفاده می کنید درواقع باعث پایین آمدن استهلاک دستگاه و افزایش طول عمر آن خواهید شد.
  • با انتخاب میکروفیلتر کمپرسور باد هوزینگ ها نیز می توانند فشارهای بسیار بالا را تحمل نمایند.

میکروفیلتر کمپرسور باد

شکل 1انتخاب میکروفیلتر پمپ باد

 

نکات مهم هنگام خرید و انتخاب میکروفیلتر کمپرسور هوا

زمانی که می خواهید خرید میکروفیلتر را انجام دهید دقت داشته باشید که پوسته ی آن از جنس آلومینیوم باشد. پوسته ی آلومینیومی مانع از زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد شد و به افزایش طول عمر المنت فیلترها نیز کمک خواهد کرد.

نکته ی دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که وزن کم میکروفیلتر نمی تواند یکی از عیب های آن باشد بلکه این مزیت باعث عدم فشار به لوله ها خواهد شد.

هنگام انتخاب میکروفیلتر پمپ باد دقت داشته باشید که میکروفیلتر دارای بخشی که اختلاف فشار ورودی و خروجی را نشان می دهد باشد.

وجود شیر برقی اتوماتیک از دیگر ویژگی هایی است که باید خشک کن هوای کمپرسور دارا باشد تا با استفاده از آن بتوان خالی کردن کندانس و روغن را انجام داد.

با استفاده از میکروفیلتر هزینه های ناشی از تعمیر کمپرسور پایین تر خواهد آمد و خراب شدن دستگاه نیز کمتر اتفاق می افتد.

انتخاب میکروفیلتر کمپرسورباد به شما این امکان را می دهد که بتوانید مایعات مختلفی مانند آب و روغن، ذرات معلق و... را به راحتی حذف نمایید و از وارد آمدن آسیب به دستگاه خود جلوگیری نمایید.

استفاده از میکروفیلتر این امکان را به شما می دهد که فیلترها را برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار دهید. هم چنین با استفاده از آن کیفیت هوای فشرده داخل دستگاه نیز بالاتر خواهد رفت.

هنگام خرید فیلتراسیون کمپرسور باد دقت داشته باشید چراکه با خرید میکروفیلتر با کیفیت، از اتلاف هوا جلوگیری خواهید کرد و می توانید خدمات بهتری را به مشتریان خود ارایه دهید.

میکروفیلتر پمپ باد

شکل 2انتخاب میکروفیلتر پمپ باد

 

نحوه خرید و انتخاب میکروفیلتر پمپ باد

زمانی که تصمیم به خرید و انتخاب میکروفیلتر پمپ باد می گیرید می توانید آن را از مراکز و فروشگاه هایی که ابزارآلات مختلف را می فروشند با توجه به نیازی که به میکروفیلتر دارید خریداری نمایید. هنگام خرید دقت داشته باشید که اگر میکروفیلتر را برای کارهای مربوط به رنگ می خواهید می توانید از نوع تک کاره آن استفاده کنید که باعث می شود فشارهوا تنظیم شود و از ورود رطوبت و گرد و خاک به دستگاه جلوگیری شود.

انواع میکروفیلتر پمپ باد

یکی از انواع میکروفیلتری که می توانید مورد استفاده قرار دهید میکروفیلترهای دوقلو می باشند. ساختار این نوع از میکروفیلترها به گونه ای است که از دو قسمت ساخته شده است که هریک از آن ها وظیفه ی خاصی را برعهده دارند. یکی از این بخش ها برای فیلتر کردن هوا کاربرد دارد و دیگری بخشی است که روغن را از هوا حذف می کند. تزریق روغن بین قطعات داخلی کمپرسور مانع از مستهلک شدن قطعات خواهد شد. اما توجه داشته باشید که انتخاب این نوع از فیلترها برای کارهای مربوط به رنگ کاری مناسب نمی باشند. چراکه باعث آسیب رساندن به رنگ خواهند شد. چنانچه خواهان استفاده از این نوع از میکروفیلترها می باشید می توانید در بخشی که مربوط به روغن می باشد  از روغن استفاده نکنید.

هنگام انتخاب میکروفیلتر می توانید از میکروفیلتری استفاده کنید که برای استفاده در پیستوله مناسب می باشد. این مدل در بخش ورودی هوای پیستوله قرار داده می شود و با استفاده از آن می توانید کار فیلتر کردن هوا را انجام دهید. دقت داشته باشید که استفاده از میکروفیلترهایی که تک کاره بوده و دارای اندازه بزرگ تری هستند برای این کار مناسب تر می باشند. چراکه آن ها می توانند گرفتن رطوبت و فیلترینگ را با کیفیت بالاتری انجام دهند.

میکروفیلتر ایران کمپرسور

شکل 3انواع واحد مراقبت کمپرسور باد

انتخاب میکروفیلتر پمپ باد و سایر مدل ها

یکی از بهترین مدل هایی که وجود دارد میکروفیلتر اولیه کمپرسور (Pre Filter)  می باشد که می تواند جذب ذرات در اندازه 0.1 میکرون را انجام دهد.

میکروفیلتر ثانویه کمپرسور (Second Filter) نیز از دیگر مدل هایی است که هنگام انتخاب فیلتر پمپ آب ممکن است با اسم آن روبرو شوید. این مدل توانایی جذب ذراتی را دارا می باشد که 0.01 میکرونی هستند.

میکروفیلترهایی وجود دارند که می توانند ذراتی را جذب کنند که 5 میکرونی هستند.

بسیاری از شرکت هایی که در صنایع غذایی و بسته بندی مشغول به کار هستند هنگام انتخاب میکروفیلتر(خشک کن هوا) نوعی از آن را انتخاب می کنند که بتوان با استفاده از آن هیدروکربن یا همان کربن فعال را فیلتر کند. زمانی که از میکروفیلتر در این صنایع استفاده می شود با انجام بررسی های منظم، آن ها را از لحاظ سالم بودن و تعویض المنت ها و سایر بخش های میکروفیلتر ارزیابی می کنند. هر چند بسیاری از میکروفیلترهایی که مورد استفاده قرار می گیرند دارای بخشی می باشند که زمان عوض کردن المنت را نشان می دهد.

تمامی مدل هایی که مورد بررسی قرار گرفتند توانایی فیلتر کردن حجم زیادی از هوا را دارا می باشند. درنتیجه می توانند آلاینده های مختلفی که در هوا وجود دارند را فیلتر کنند.

ساختار میکروفیلتر کمپرسور باد

یکی از بخش هایی که هنگام خرید میکروفیلتر باید به آن دقت شود وجود گیج نشان دهنده می باشد. این بخش مدت زمانی را نشان می دهد که المنت موجود در داخل میکروفیلتر نیاز به تعویض دارد.

میکروفیلتر کمپرسور ایران پمپ

شکل 4انتخاب میکروفیلتر پمپ باد

 

بخش دیگری که می توان به آن اشاره کرد رزوه های موجود در قسمت ورودی و خروجی هوای فشرده می باشند که دارای سایز ½ اینچ تا 3 اینچ بوده و بسته به هوایی که از آن عبور می کند متغییر می باشد.

انتخاب میکروفیلتر پمپ باد بر اساس کاربرد آن در محیط

همانطور که قبلا هم اشاره شد میکروفیلترها برای فیلتر کردن آلاینده های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آلاینده های اتمسفریک ؛ یکی از انواع این آلاینده ها می باشند که به دلیل اندازه ی بسیار کوچکی که دارند به راحتی از کمپرسور عبور می کنند و داخل کمپرسور همراه هوا فشرده می شوند.

میکرو ارگانیسم های محیطی نیز از دیگر مواردی هستند که به دلیل ریز بودن می توانند از کمپرسور عبور کنند و به دلیل رطوبت و گرمایی که در این بخش وجود دارد به راحتی می توانند تکثیر شوند.

امیدواریم که این مطالب مفید واقع شده باشند.در صورتیکه نیاز به اطلاعت بیشتری دارید،میتوانید به سایت مرجع انواع کمپرسور باد به ادرس iranpump.com  مراجعه نمایید.