خرید کمپرسور اسکرو  نکات طلایی در زمینه خرید این دستگاه

مقدمه

کمپرسور اسکرو با فشرده کردن هوا و ایجاد فضای خلأ به صنایع مختلف کمک می‌کند. خرید کمپرسور اسکروی صنعتی به کسانی که پروژه‌های بزرگی دارند، پیشنهاد می‌شود. این امر باعث افزایش دما و فشاری می‌شود که دستگاه به آن نیاز دارد. کمپرسورها در اکثر تجهیزات صنعتی نقش مهمی را دارند. در ادامه این مقاله از ایران پمپ/iranpump.com به نکاتی درباره خرید کمپرسور اسکرو اشاره می‌کنیم.

نکاتی در خصوص خرید کمپرسور اسکرو

برخی از نکاتی که شما لازم است بدانید تا اقدام به خرید کمپرسورهای اسکرو کنید را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم. یکی از مهمترین نکته‌ها برای خرید کمپرسور اسکرو این است که این دستگاه را با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید، زیرا برای شما مزایای زیادی به همراه دارد.

نکته دیگر در این باره این است که مراقب دستگاه‌های درجه دو بازار باشید، چون این دستگاه‌ها بعد از مدتی استفاده نیاز به سرویس شدن دارند و زود به زود خراب می‌شوند در نتیجه هزینه‌های جانبی شما افزایش می‌یابد. برای پیشگیری از این اشتباه می‌توانید خرید کمپرسور اسکرو خود را از فروشگاه معتبر انجام دهید.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید کمپرسور اسکرو خریداری کنید، نیاز به اطلاعات قبلی یا مشورت با یک متخصص دارید.

قیمت کمپرسور اسکرو به ظرفیت و قدرت دستگاه بستگی دارد و طبعا هر چه قدرت و ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن کمپرسور نیز بیشتر خواهد بود. دلیل تفاوت قیمت در کمپرسورها کاربرد‌های متفاوت آن‌ها است و به نوع آن‌ها که کمپرسور روغنی باشند یا کمپرسور خشک بستگی دارد.

انواع کمپرسورهای اسکرو

کمپرسورهای اسکرو انواع مختلفی دارند که در این بخش از مطلب دو نوع آن یعنی کمپرسور اسکرو روغنی و کمپرسور اسکرو خشک را توضیح می‌دهیم.

خرید کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسور اسکرو روغنی صدای بسیار کمی دارد و شاید مهمترین و بهترین ویژگی که آن را خاص می‌کند این باشد که این کمپرسور می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته و بدون هیچ وقفه ای فعالیت کند. این کمپرسور با تزریق روغن به قطعات اصلی و یدکی خود باعث کاهش اصطلاک می‌شود و در نتیجه نیاز کمتری به سرویس و تعمیر شدن دارند. این دستگاه با جدا کردن فیلتر از روغن در هنگام خروج، از هوا جدا و فیلترشده و پس از خنک شدن به دستگاه برگردانده می‌شود. این ویژگی‌ها باعث شده تا قیمت این نوع کمپرسور از کمپرسور های صنعتی معمولی بیشتر باشد، اما باید این عیب را نیز در نظر گرفت که این نوع کمپرسور روغن زیادی را مصرف می‌کند

خرید کمپرسور اسکرو خشک

این نوع کمپرسور همان‌طور که از اسمش پیداست کاملا خشک بوده (oil free) و از هیچ روغنی در آن استفاده نمی‌شود. کمپرسور اسکرو اویل فری به دلیل اینکه از روغن استفاده نمیکند در صنایع غذایی و دارویی کاربرد پررنگی دارد. به صورت کلی کمپرسور اسکرو بدون روغن به نسبت نوع روغنی از حساسیت بالاتری برخوردار است و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارد. 

برندهای معروف کمپرسور

  • ترمومکانیکال(TMC) ساخت کشور ایتالیا
  • وی ام سی (VMC) ساخت کشور ایتالیا
  • ارزن (AERZEN) ساخت کشور آلمان
  • روتور کمپ (ROTORCOMP) ساخت کشور آلمان

سخن پایانی

 در این مقاله با شما همراه بودیم و به شما نکاتی درباره خرید کمپرسور اسکرو گفتیم. همچنین به این نکته اشاره کردیم که این دستگاه را با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید تا از مزایای آن بهره ببرید. کمپرسورهای اسکرو از قطعات حساسی تشکیل شده‌اند، پس در صورت خرابی آن را به دست یک متخصص برای تعمیر بسپارید. به طور کل قیمت کمپرسورهای اسکرو اویل فری از کمپرسورهای روغنی بیشتر است زیرا کمپرسورهای بدون روغن صدا و لرزش کمتری نسبت به مذل های دیگر دارند. برندهای ایتالیایی کمپرسورها گران‌تر از بقیه برندها هستند. اگر قصد خرید اسکرو کمپرسور را دارید شرکت ایران پمپ به عنوان وارد کننده انواع کمپرسور می‌تواند شما را در امر خرید دستگاه اسکرو راهنمایی کند. این شرکت بهترین برند‌ها موجود در بازار را در اختیار دارد و محصولاتش را با بهتربن قیمت و کیفیت ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید دستگاه اسکرو کمپرسور را دارید ما به شما فروشگاه ایران پمپ را پیشنهاد می‌کنیم.